interrail: A m S t E r D a M

Vi startet interrailen vr med en flytur til Amsterdam. Til tross for mye uflaks var humret p topp, nettopp fordi vi visste at vi hadde en spennende tur foran oss. At vi mtte lpe gjennom hele Kastrup p ti minutter og at bagasjen vr ikke kom til Amsterdam, det lot vi oss ikke knekke av.

Hotellet (om du kan kalle det det) vi bodde p var ogs litt tvilsomt, med mugg i taket og her og der, men det var billig, og vi ble enige om at snn er det vre p interrail.

Vi ble derimot litt satt ut av plutselig havne midt i red light district. Jeg tok heller bilder av katter i vinduene, jeg.

Og s spiste vi p hotellrommet (hummus og stroopwafels nam nam), prvde ikke smule fordi vi ikke hadde lov.

Neste morgen tok vi med oss frokost i parken, og vi hadde planen for dagen klar.

Det tok riktignok litt tid komme til parken, for det var fine ting se p veien. Og s regnet det, noe som gjorde Amsterdam litt grtt og trist.

Vondelpark var likevel fin og full av merkelige fugler.

Dersom noen ikke er klar over det, vil jeg si at det er sykler overalt i Amsterdam. Mange.

S mange at vi bare mtte leie vre egne sykler.

Sykkelturen viste seg vre utrolig gy. Vi syklet jo bare p vanlig vis, men det fltes som om vi svevde gjennom byen. Alt l plutselig s nrt, og vi fikk sett s mye fint.

Vi syklet til botanisk hage, men gikk dessverre ikke inn, det fr bli neste gang.

I Amsterdam m man egentlig bare se selve byen, alle kanalene, de ste, smale, hye og skjeve husene. Hele sjarmen.

Den andre og siste kvelden vr i Amsterdam mtte vi to fra klassen som ogs var p interrail, og vi spiste god indisk mat. Og s var det opp tidlig neste morgen for ta vr frste ordentlige togtur.

Iselin Rene

12.07.2015 kl.15:05

Utrolig fine bilder, har kjempe lyst til dra dit selv :)

Elisabeth

12.07.2015 kl.16:25

S mange vakre bilder! Amsterdam er helt klart en by jeg gjerne vil beske selv en gang :)

Hannehm

12.07.2015 kl.19:41

fine bilder :)

Aninsope

13.07.2015 kl.15:19

h du er s heldig som har dratt p interrail! jeg har veldig lyst, men tror jeg m tjene litt mer penger frst.. var det en bra tur? hvilke steder br man helst dra (eller ikke dra)?

og jeg er helt enig i at man m bare se Amsterdam, med alle de kule husene og arkitekturen i byen!

Lise

15.07.2015 kl.08:14

ja, det var en super tur! vi fikk oppleve s mye, s mange forskjellige steder, p forholdsvis kort tid, uten at det fltes for slitsomt. s om du liker reise fra sted til sted, og gjerne synes det er litt kjedelig ligge p stranda flere uker i strekk, vil jeg anbefale interrail! det som er s bra, er at man kan legge opp ruten etter hva slags ferie man nsker. vi var for det meste i storbyer, og la inn et stopp ved gardasjen hvor vi kunne slappe av i sola, noe jeg absolutt anbefaler! selv valgte vi ruten etter mulige togstrekninger og hvilke steder vi ikke hadde vrt, og jeg anbefaler alle stedene egentlig, srlig praha og roma synes jeg ogs var fine byer :) og s er det utrolig mye billigere i st-europa, det gjelder bde togreservasjoner, overnatting, mat og alt, s der er det en del penger spare!